ACCEPTEU EL REPTE?

3r 19/20

INVENTEM-NOS UN JOC!
TASCA (del 15 de maig al 5 de juny)
CREAR UN JOC MOTRIU COL·LABORATIU

COM HO PUC FER?
· VEURE EL VÍDEO PER AGAFAR IDEES.  
· ESCRIURE EN UN PAPER: TÍTOL DEL JOC, NÚMERO DE PARTICIPANTS, ESPAI, MATERIAL I EXPLICAR COM ES JUGA.
· RECORDA QUE NO HA DE SER COMPETITIU, NO HI HA GUANYADORS NI PERDEDORS. TOTS ELS PARTICIPANTS HAN DE COL·LABORAR PER ACONSEGUIR L'ÈXIT.



QUÈ NECESSITO?                     
· ROBA CÒMODE I FLEXIBLE.
· UN ESPAI SENSE PERILLS ON ES PUGUI FER EL JOC.
· EL MATERIAL QUE DECIDEIXI PEL JOC, SI ÉS QUE EN NECESSITO.                                                                                                  
COMPROVO QUE...
· QUE TINC EL MATERIAL A PUNT.
· QUE NO HI HA PERILLS.
· QUE NO ÉS UN JOC COMPETITIU.
· QUE HI PODEN JUGAR NENES I NENS DE 6 A 12 ANYS.     

COM HO PUC COMPARTIR?
· JUGANT AL JOC AMB ELS DE CASA.
· EMPLENANT AQUEST FORMULARI
· COMPARTINT UN AUDIO EXPLICANT COM ES JUGA AL VOSTRE JOC.           csado@escolaxandri.cat 

PUC CONSULTAR
EXEMPLES DE JOCS COOPERATIUS




PARLEM AMB EL COS
TASCA (del 24 d'abril al 15 de maig)
EXPLICAR AMB EL MOVIMENT I EL GEST LES EMOCIONS I VIVÈNCIES DEL VOSTRE CONFINAMENT.
COM HO PUC FER?
· VEURE EL VÍDEO PER AGAFAR IDEES.  
· ESCRIURE EN UN PAPER EL SENTIMENT QUE VULL REPRESENTAR.
· PROVAR DAVANT D'UN MIRALL MOVIMENTS I GESTOS QUE EXPLIQUIN COM EM SENTO.
· TRIA UNA MÚSICA QUE LLIGUI AMB LA TEVA EMOCIÓ.  

QUÈ NECESSITO?                       
· ROBA CÒMODE I FLEXIBLE.
· UN ESPAI ON EM PUGUI MOURE.
· ALGUN OBJECTE QUE M'AJUDI A EXPRESSAR-ME.                

COMPROVO QUE...
· QUE TINC EL MATERIAL A PUNT.
· QUE NO HI HA PERILLS.
· QUE DURA MENYS D'UN MINUT.
· QUE FAIG MOVIMENTS BAIXOS (AL TERRA), MITJOS (4 GRAPES, AJUPITS...) I ALTS (DRETS,SALTS...).                                                                                                                                                                                           
COM HO PUC COMPARTIR?
· ENSENYANT LA COREOGRAFIA AMB ELS DE CASA.
· ESCRIVINT UN CORREU ELECTRÒNIC I EXPLICAR COM T'HA ANAT (TAMBÉ POTS FER AUDIO)· 
· COMPARTINT FOTOS O VÍDEOS DE LA COREOGRAFIA.           csado@escolaxandri.cat 

PUC CONSULTAR


REPTES MOTRIUS PER FER A CASA
Tasca (setmanal per anar fent al vostre ritme)
Fer reptes motrius 
per mantenir-nos actius
Què necessito?                       Comprovo...
· Connexió a internet per veure                  · que tinc el material a punt.
els vídeos.                                                · que no hi ha perills.

Com ho puc fer?                    Com ho puc compartir?
· Veure el repte un                                     · Ensenyant amb els de casa 
parell de vegades.                                      com faig el repte.
· Practicar-lo amb paciència.                       · Fent un dibuix per
· Si no em surt, puc pensar una                    explicar com t'ha anat.   
manera més fàcil de fer-lo.                       · Compartint fotos o vídeos 
· I fins hi tot, em puc inventar                     dels reptes.   
un repte nou.                                            csado@escolaxandri.cat                                                           

Puc consultar
Reptes motrius per fer a casa
Reptes d'alumnes d'un escola d'Argentona


BALLEM!







Aconseguirem que le Rei Carnestoltes ens consedeixi els nostres desitjos?


QUÈ VOLEM APRENDRE?

El ball del Rogle i la coreografia de comiat de la Reina Carnestoltes acceptant i
col·laborant amb els altres per ser una classe molt ben avinguda. 

COM HO HEM FET?


1.- He participat amb moltes ganes en l’aprenentatge de les danses de carnestoltes, coordinant els moviments amb el ritme de la música i ajudant als companys que encara no els hi surt.

2.- He participat amb ganes en l’aprenentatge
de les danses de carnestoltes, coordinant els moviments amb el ritme de la música.

3.- He participat en l’aprenentatge
de les danses de carnestoltes, tot i que a vegades em costa coordinar els moviments amb el ritme de la música.

4.- He participat poc en l’aprenentatge
de les danses de carnestoltes.




EL CIRC XANDRI

Resultat d'imatges de dibuix circ


Sereu capaços de fer un petit número de circ?


QUÈ VOLEM APRENDRE?

   - Noves maneres de moure’ns (salts, girs, equilibris, utilitzar les mans per desplaçar-nos, malabars...)  i saber quines som capaços de fer i quines encara no.


COM HO HEM FET?

1.- He sigut capaç d'aprendre molt bé les tècniques gimnàstiques i les he fet servir en el petit número de circ.

2.- He sigut capaç d'aprendre força bé les tècniques gimnàstiques i n'he fet servit algunes en el petit número de circ.

3.- He sigut capaç d'aprendre algunes de les tècniques gimnàstiques però m'ha costat fer-les servir en el petit número de circ.


4.- He après poques tècniques gimnàstiques i m'ha costat fer-les servir en el petit número de circ.


APRENEM A JUGAR I COOPERAR


El curs passat vau aprendre a ajudar-vos per solucionar diferents reptes i aquest curs us porposem que sigueu vosaltres els que us en inventeu i els vostres companys els puguin intentar resoldre.

  • QUÈ VOLEM APRENDRE?
  1. A PARTICIPAR COL·LABORATIVAMENT EN LA CREACIÓ DE REPTES.
  2. A COOPERAR PER ASSOLIR ELS REPTES AMB EL MEU EQUIP.
  3. RESPECTAR ELS COMPANYS.
FEM RODAR EL TRONC.
QUE NO DESCARRILI EL TREN!
TRANSPORTEM LES PIQUES
Que no caiguin les piques!
Gira cercles!
PASSAGEM EL CERCLE.



COM HO HEM FET?

1.- SEMPRE HE INTENTAT CREAR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.

2.- GAIREBÉ SEMPRE HE INTENTAT CREAR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.

3.- DE TANT EN TANT HE INTENTAT CREAR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.

4.- POQUES VEGADES  HE INTENTAT CREAR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.


JUGUEM A LA NATURA

Coneixeu el vostre entorn natural?




ELS PUNTS CARDINALS 

Resultat d'imatges de ELS PUNTS CARDINALS

QUÈ VOLEM APRENDRE?
  • A ORIENTAR-NOS PELS ESPAIS NATURALS QUE ENS ENVOLTEN.
  • A CONÈIXER I RESPECTAR EL NOSTRE ENTORN.
  • A TENIR UNA BONA CONDICIÓ FÍSICA.
Aquest any al torrent hi baixa molta més aigua!


Ens col·loquem de cara a Bellmunt (nord) per trobar la resta de punts cardinals.
                         
Ens fem visites a les cabanes que tenim a cada punt cardinal.


COM HO HEM FET?

1.- He participat activament cada dia fent corregudes, baixades, enfilades, equilibris, construccions, respectant els límits dels diferents punts cardinals.

2.- He participat fent corregudes, baixades, enfilades, equilibris, construccions, respectant els límits dels diferents punts cardinals.

3.- He fet poques curses, baixades, enfilades, equilibris, construccions, respectant els límits dels diferents punts cardinals.


4.- He fet poques curses, baixades, enfilades, equilibris, construccions, i m'ha costat  respectar els límits dels diferents punts cardinals.
CORREM, SALTEM I LLANCEM



QUÈ VOLEM APRENDRE?

A conèixer els límits i possibilitats del nostre cos a l'hora millorar la tècnica de carrera, els salts i els llançaments. 

COM HO HEM FET?

1.- M'he esforçat molt per descobrir i experimentar diferents maneres de córrer, saltar  i llançar. Gairebé sempre ho faig amb agilitat i dono consells als companys perquè també ho aconsegueixin.

2.- M'he esforçat per descobrir i experimentar diferents maneres de córrer, saltar  i llançar. Bastant sovint ho faig amb agilitat.

3.- He intentat descobrir i experimentar diferents maneres de de córrer, saltar  i llançar; però em costa fer-ho amb agilitat.

4.- No he intentar descobrir i experimentar diferents maneres de córrer, saltar  i llançar. 

SUPORT VITAL BÀSIC

ACTUAR = SALVAR VIDES








KORFBALL

Voleu aprendre un dels pocs esports en què les noies i els nois juguen junts?

  • QUÈ VOLEM APRENDRE?
  1. A PARTICIPAR COOPERATIVAMENT EN EL JOC DEL KORFBALL.
  2. A COMPLIR LES NORMES.
  3. RESPECTAR ELS COMPANYS.

Al Korfball hi ha jugades d'atac i defensa.
No es pot tocar al contrari en cap moment.
No podem tenir la pilota més de 5 segons.



COM HO HEM FET?

1.-  Cada dia he jugat ajudant a l'equip, acceptant les normes i parlant bé als companys.

2.- Gairebé sempre he jugat ajudant a l'equip, acceptant les normes i parlant bé als companys.

3.- A vegades m'ha costat jugar ajudant a l'equip, accpetar les normes i parlar bé als companys.

4.- M'ha costat molt jugar ajudant a l'equip, acceptar les normes i parlar bé als companys.