ACCEPTEU EL REPTE?

2n 19/20

JUGUEM A LA NATURA

DESCOBRIM NOUS CAMINS PER ANAR A FER EDUCACIÓ FÍSICA A L'AIRE LLIURE I DE PASSADA RECOLLIM DEIXALLES PER DEIXAR EL NOSTRE ENTORN MÉS NET!

         
De camí hem de travessar un rierol













CONSTRUÏM CABANES! 












DECOREM I ENS FEM VISITES!
LLIT
                
BALCÓ

FOC
SALA D'ESTAR
FEM CIRCUITS D'AVENTURA





QUÈ VOLEM APRENDRE?
  • FER TOT TIPUS D'ACTIVITAT FÍSICA A LA NATURA.
  • RESPECTAR L'ENTORN NATURAL I ALS COMPANYS.
COM HO HEM FET?

1.- Sé que moure el cos a la natura és molt saludable i per això cada cop que hem anat al bosc he aprofitat per caminar, fer moltes curses, enfilades, baixades, equilibris, construccions, llançaments… respectant sempre l’entorn. A més, demanaré als de casa que sortim més a jugar pels voltants del poble.

2.- Sé que moure el cos a la natura és molt saludable i per això gairebé cada  cop que hem anat al bosc he aprofitat per caminar, fer curses, enfilades, baixades, equilibris, construccions, llançaments… respectant  l’entorn. 

3.- Sé que moure el cos a la natura és saludable però  cada cop que hem anat al bosc he estat més aviat quiet i no he aprofitat prou per caminar, fer curses, enfilades, baixades, equilibris, construccions, llançaments… respectant sempre l’entorn. 

4.- No entenc perquè hem de fer activitats de moviment a la natura, i per això no he fet gaires corregudes, enfilades, baixades, equilibris, construccions, llançaments…

INVENTEM-NOS UN JOC!
TASCA (del 15 de maig al 5 de juny)
CREAR UN JOC MOTRIU COL·LABORATIU

COM HO PUC FER?
· VEURE EL VÍDEO PER AGAFAR IDEES.  
· ESCRIURE EN UN PAPER: TÍTOL DEL JOC, NÚMERO DE PARTICIPANTS, ESPAI, MATERIAL I EXPLICAR COM ES JUGA.
· RECORDA QUE NO HA DE SER COMPETITIU, NO HI HA GUANYADORS NI PERDEDORS. TOTS ELS PARTICIPANTS HAN DE COL·LABORAR PER ACONSEGUIR L'ÈXIT.


QUÈ NECESSITO?                     
· ROBA CÒMODE I FLEXIBLE.
· UN ESPAI SENSE PERILLS ON ES PUGUI FER EL JOC.
· EL MATERIAL QUE DECIDEIXI PEL JOC, SI ÉS QUE EN NECESSITO.                                                                                                  
COMPROVO QUE...
· QUE TINC EL MATERIAL A PUNT.
· QUE NO HI HA PERILLS.
· QUE NO ÉS UN JOC COMPETITIU.
· QUE HI PODEN JUGAR NENES I NENS DE 6 A 12 ANYS.     

COM HO PUC COMPARTIR?
· JUGANT AL JOC AMB ELS DE CASA.
· EMPLENANT AQUEST FORMULARI
· COMPARTINT UN AUDIO EXPLICANT COM ES JUGA AL VOSTRE JOC.           csado@escolaxandri.cat 

PUC CONSULTAR

PARLEM AMB EL COS
TASCA (del 24 d'abril al 15 de maig)
EXPLICAR AMB EL MOVIMENT I EL GEST LES EMOCIONS I VIVÈNCIES DEL VOSTRE CONFINAMENT.

COM HO PUC FER?
· VEURE EL VÍDEO PER AGAFAR IDEES.  
· ESCRIURE EN UN PAPER EL SENTIMENT QUE VULL REPRESENTAR.
· PROVAR DAVANT D'UN MIRALL MOVIMENTS I GESTOS QUE EXPLIQUIN COM EM SENTO.
· TRIA UNA MÚSICA QUE LLIGUI AMB LA TEVA EMOCIÓ.  

QUÈ NECESSITO?                       
· ROBA CÒMODE I FLEXIBLE.
· UN ESPAI ON EM PUGUI MOURE.
· ALGUN OBJECTE QUE M'AJUDI A EXPRESSAR-ME.                

COMPROVO QUE...
· QUE TINC EL MATERIAL A PUNT.
· QUE NO HI HA PERILLS.
· QUE DURA MENYS D'UN MINUT.
· QUE FAIG MOVIMENTS BAIXOS (AL TERRA), MITJOS (4 GRAPES, AJUPITS...) I ALTS (DRETS,SALTS...).                                                                                                                                                                                           
COM HO PUC COMPARTIR?
· ENSENYANT LA COREOGRAFIA AMB ELS DE CASA.
· ESCRIVINT UN CORREU ELECTRÒNIC I EXPLICAR COM T'HA ANAT (TAMBÉ POTS FER AUDIO)· 
· COMPARTINT FOTOS O VÍDEOS DE LA COREOGRAFIA.           csado@escolaxandri.cat 

PUC CONSULTAR

REPTES MOTRIUS PER FER A CASA
Tasca (setmanal per anar fent al vostre ritme)
Fer reptes motrius 
per mantenir-nos actius
Què necessito?                       Comprovo...
· Connexió a internet per veure                  · que tinc el material a punt.
els vídeos.                                                · que no hi ha perills.

Com ho puc fer?                    Com ho puc compartir?
· Veure el repte un                                     · Ensenyant amb els de casa 
parell de vegades.                                      com faig el repte.
· Practicar-lo amb paciència.                       · Fent un dibuix per
· Si no em surt, puc pensar una                    explicar com t'ha anat.   
manera més fàcil de fer-lo.                       · Compartint fotos o vídeos 
· I fins hi tot, em puc inventar                     dels reptes.   
un repte nou.                                            csado@escolaxandri.cat                                                           

Puc consultar
Reptes motrius per fer a casa
Reptes d'alumnes d'un escola d'Argentona

PEIXOS A L'AIGUA!


QUÈ VOLEM APRENDRE?

Diferents maneres de moure'ns a la piscina, nedar panxa a terra, nedar panxa enlaire i nedar per sota l'aigua.

COM HO HEM FET?

1.- He sigut capaç de fer el peix aranya, el peix manta i el submarinista en les diferents activitats i jocs que hem fet.

2.- He sigut capaç de fer amb alguna dificultat el peix aranya, el peix manta i el submarinista en les diferents activitats i jocs que hem fet.

3.- He siguit capaç de fer amb alguna dificultat el peix aranya, el peix manta i el submarinista en les diferents activitats i jocs que hem fet amb ajuda.

4.- Em falta molt poc per ser capaç de fer el peix aranya, el peix manta i el submarinista en les diferents activitats i jocs que hem fet, tot i fer servir ajudes.




APRENEM A JUGAR I COOPERAR


  • QUÈ VOLEM APRENDRE?
  1. A PARTICIPAR COOPERATIVAMENT EN ELS REPTES.
  2. A COMPLIR LES NORMES.
  3. RESPECTAR ELS COMPANYS.
FEM RODAR EL TRONC.
QUE NO DESCARRILI EL TREN!
TRANSPORTEM LES PIQUES
Que no caiguin les piques!
Gira cercles!
PASSAGEM EL CERCLE.



COM HO HEM FET?

1.- SEMPRE HE INTENTAT ACONSEGUIR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.

2.- GAIREBÉ SEMPRE HE INTENTAT ACONSEGUIR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.

3.- DE TANT EN TANT HE INTENTAT ACONSEGUIR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.


4.- POQUES VEGADES  HE INTENTAT ACONSEGUIR ELS REPTES ESCOLTANT  I AJUDANT ALS COMPANYS FENT CAS DE LES NORMES.




QUIN COSTAT PREFEREIXES
QUÈ VOLEM APRENDRE?


Saber amb quina mà, peu o ull em va més bé fer diferents moviments.

COM HO HEM FET?


1.-  Tinc molt clar amb quina mà, peu o ull utilizo per fer diferents moviments. Sé dir si és la dreta o l'esquerra sense pensar-ho i puc seguir unes indicacions sense equivocar-me.

2.- Tinc clar amb quina mà, peu o ull utilizo per fer diferents moviments. Sé dir si és la dreta o l'esquerra i puc seguir unes indicacions.

3.- Normalment tinc clar amb quina mà, peu o ull utilizo per fer diferents moviments. A vegades no m'en recordo  si és la dreta o l'esquerra i em costa seguir unes indicacions.

4.- No tinc clar amb quina mà, peu o ull utilizo per fer diferents moviments.


SUPORT VITAL BÀSIC

ACTUAR = SALVAR VIDES


Realitzar correctament una trucada al 112 en una simulació d'emergència.

BALLEM!



Aconseguirem que le Rei Carnestoltes ens consedeixi els nostres desitjos?


QUÈ VOLEM APRENDRE?

El ball d'en Jan petit com balla i la coreografia de comiat del Rei Carnestoltes acceptant i
col·laborant amb els altres per ser una classe molt ben avinguda. 

COM HO HEM FET?


1.- He participat amb moltes ganes en l’aprenentatge del ball d'en Jan petit i del Rei Carnestoles, coordinant els moviments amb el ritme de la música i ajudant als companys que encara no els hi surt.

2.- He participat amb ganes en l’aprenentatge del ball d’en Jan petit i del Rei Carnestoles, coordinant els moviments amb el ritme de la música.

3.- He participat en l’aprenentatge del ball d’en Jan petit i del Rei Carnestoles, tot i que a vegades em costa coordinar els moviments amb el ritme de la música.

4.- He participat poc en l’aprenentatge del ball d’en Jan petit i del Rei Carnestoles.